Банкер: Професионалисти влизат в строителното ведомство

09 февруари 2017 | 08:30

Добри професионалисти влизат в екипа на министъра на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов. Той ще разполага с трима заместници - Валентина Върбева, Виолета Комитова и Любен Дичев.

Любен Дичев ще има най-тежката задача, защото ще отговаря за избирателните списъци и прочистването им от мъртви души. Както е известно, списъците се съставят от общинските администрации по населени места, в които се води регистър на населението. След това се отпечатват централизирано от Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" в МРРБ въз основа на Националния регистър. Колкото до Дичев, той има магистратура по национална и международна сигурност в Нов български университет, както и бакалавърска степен по стопанско управление в УНСС. През 2008-а е преминал курс на обучение по стандартите на НАТО във Военната академия "Георги Сава Раковски" в София. Работил е и в администрацията на Министерския съвет по времето на кабинета "Станишев" в дирекция "Главен инспекторат".

Валентина Върбева е с опит в управлението на проекти в сферата на строителството, в организацията и управлението на процедури за възлагане на обществени поръчки, в областта на системите за управление на средствата от Европейския съюз, на оценката на риска и анализа на бизнес процеси. Завършила е "Квантова електроника" във Физическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски".

Виолета Комитова пък е доцент в Университета по архитектура, строителство и геодезия и има 25-годишен стаж в учебното заведение. Тя е автор на архитектурни проекти, има множество научни публикации и е участвала в редица изследователски разработки в сферата на урбанизма, градоустройството, индустриалните зони, промишлената архитектура и други.

Най-належащата задача на екипа на Спас Попниколов сега е да се отвори движението на магистрала "Хемус" през тунела "Ечемишка", който бе затворен след трагичния инцидент с аварирало съоръжение. Министърът е поискал максимална мобилизация и работа на 24-часов режим. Решено е старата осветителна конструкция да бъде демонтирана, за да може максимално бързо да се възстанови движението в тръбата за София. Това трябва да стане най-късно до 14 февруари.