Предвижда се въвеждане на института на мълчаливото съгласие, където нормативната уредба позволява

Предвижда се въвеждане на института на мълчаливото съгласие, където нормативната уредба позволява

16 май 2017 | 16:23

Министър Николай Нанков обсъди приоритетите на МРРБ за мандата с Управителния съвет на Камарата на строителите в България

 

Предвиждаме да въведем института на мълчаливото съгласие в администрацията там, където има юридическа възможност. Необходимо е облекчаване на инвестиционния процес и повишаване на качеството на инвестиционните проекти. Целта ни е преодоляване на административната тежест и съкращаване на сроковете.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на среща с Управителния съвет на Камарата на строителите в България. Тя е първата от поредицата срещи на министъра с браншовите организации от строителния бранш, по време на които той ще представи приоритетите и политиките на Министерството на регионалното развитие и благоустройството през настоящия 4-годишен мандат.

Заедно с представителите на КСБ министър Нанков обсъди възможността за въвеждане на типова документация при кандидатстване по обществени поръчки като във всяка една се отразяват спецификите на съответната процедура. Пилотно те могат да бъдат предложени за пътния отрасъл, каза министърът и напомни, че такива вече има в сектор „Води“.

Имаме важни политики, в някои от които трябва да продължим добрите практики и да запазим скоростта, каза министър Нанков. Той даде за пример пътния сектор и посочи, че има проекти от голямо значение. Трябва да завършим автомагистрала „Струма“, да помислим за трасето София – Калотина и АМ „Хемус“, направлението Дунав мост 2 – София, което да се разшири поне до скоростен път. Сред другите задачи в този сектор ще бъдат пътищата в Северна България и тези по направлението север – юг, заяви министърът. Той бе категоричен, че основна цел е въвеждането на тол системата, която ще позволи увеличаването на приходи от ползването на пътищата в страната в пъти и посочи, че в момента приходите от винетни такси са около 300 млн. лв. годишно.

Регионалният министър съобщи, че предстои да приключи работата по осъвременяването на Наредба № 1 за проектиране на пътища и Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии, тъй като не може да де се проектират пътища по норми от преди 30 години.

Той подчерта, че трябва да се оптимизират процедурите и контролните механизми в Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради.

Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 и програмите за трансграничното сътрудничество са едни от основните инструменти, които дават работа на строителния бранш, посочи Нанков и обърна внимание, че има междинни цели, които трябва да бъдат отчетени в средата на програмния период.

Най-спешните задачи за реализирането на програмата бяха представени от заместник-министър Деница Николова. Тя посочи, че до края на годината трябва да бъдат обявени обществени поръчки и избрани изпълнители за реализиране на финансирани от нея.

Сред останалите дискутирани теми бяха договорите за зимно поддържане на републиканска пътна мрежа, предстоящите за изпълнение проекти в отрасъл ВиК и Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради.

Председателят на УС на Камарата на строителите в България инж. Николай Станков обяви намерението на членовете й сътрудничеството с Министерството на регионалното развитие и благоустройството да продължи, като браншовата организация ще бъде и коректив по тези теми, в които членовете й имат достатъчен капацитет.

mrrb